Viltspår

Årets första spår fick hundarna igår.

Lovis först ut, senaste viltspåret hon fick var när hon
var 9månader. Så detta skulle bli spännande.
På väg mot början så gick hon före och var på g,
hon hitta spårbörjan själv och tog upp det fint.
En aningens snabb och ivrig, men helt klart godtjänt.
När hon hitta köven blev hon riktigt stolt och bar skatten
hela vägen tillbaks :)

Tyson sen, han är ju på gasen alltid då han ska spåra.
Inget jag tänker lägga energi på så att få ner tempot,
vi kör på för att aktivera så då är det inte så noga för mig.
Klöven bars hem så klart av han själv.

Leslie, spårar alltid lungt och fint. Inga större konstighet här :)
Klöven tog hon så fint och blev jätte stolt att visa upp som
hon hitta alldeles själv ;)

Min mors hund Eila fick gå sitt allra första viltspår i sitt liv.
Jösses vad duktig hon var!! Kanon fint spårat av henne!

På förmiddagen åkte jag ut med Lovis och Sofie med Sune, mötte
upp Frida & Lana + Malin & Unik till pagla skogarna :)
Var ute där o traska med hundarna lösa som rejsa på och skötte
sig så fint med varann.


Ikväll städning av våran nya hundlokal "Hund Arenan". Lydnadsträning
innan vi satte igång med Tyson + några till. Leslie hängde också med
hela kvällen .Det kommer bli så fint där inne då allt blir klart.
3 timmar avverkat där ikväll och påbörjat målning av väggar.

Ska bli så roligt att få fixa där inne. Att göra fint och en hemtrevlig
hundlokal där alla ska känna sig välkommna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0