Valborg + 1Maj

Valborgsmässoafton-

Börja med att inhandla lite hundmat 30kg denna gång.
Jag och mamma hade alla hundarna med oss också,
drog på Max och köpte lite käk sen drog vi ut till
fältet. Under tiden vi åt i bilen fick jyckarna springa
och busa. Perfekt :)

Sen jag jag Tyson på en promenad i 1.5 timme med
Jenna & Nellie. Ink en stund sittandes i solen fick dom springa
lös lite grann.

Stallet sen med Louise, hon körde Mecken och jag red Bicza.
Nu har dom stängt av vägen åt ena hållet i skogen för
att den ska torka upp. Det innbär att vi måste rida
efter stor vägen ett par km innan vi kan gå in i skogen.
Hästarna är trafiksäkra. MEN dom kan fjanta till sig för
saker efter vägen, det är ju hus på båda sidor och där
ju nånting vara farligt. Hur som så sänker bilisterna inte
farten utan blåser på i 100knyck. Och det dom inte har
i baktanken är att hästarna kan hoppa ut i vägen
om dom blir rädd för något på sida. Då kan det blir
en jävla olycka och vi alla försvinner. Hatar att gå efter vägen
då folk fan inte har respekt för hästarna. Och hästen är ett fordon
och ska och får ridas efter vägar. Mecken blev iallfall rädd
och fjanta sig för en gubbe som stog och höll på med nåt på sin
gård och kastar sig ut i vägen med vagnen och vill vända.
Det kommer ingen bil just då, men baki oss kommer en.
Och jag får vikna åt denna att stanna så vi får ordning på dom.
För just nu står vi mitt i vägen med 1 häst & vagn och jag på min
som inte vill gå framåt. Efter lite övertalning så går dom på.
Livsfarligt om bilar dundrar på i hög fart så kastar sig hästarna ut.

Bleven kortare lagom tur iallafall. Hem sen och chilla innan
vi packa in hundar,ungar, och grill grejjer så åkte vi till
sandtaget och myset på ett tag.

Vid 10 gick jag och Martin ner till kvarnängen och kika lite
påbrasan och fyverkerierna. Kan ju säga att det var än på
nyårs. Och hörde några stackars hundar skälla i bilar som stog parkerade
preics intill. Fan lämna dom hemma!

När vi kom hem igen så såg trion trötta ut och hade uppenbarligen
sovit hela tiden. Skönt det iallfall!.

1MAJ
En morgon promenad med trion och Martin.
Kollat tåget av motorcyklar som alltid kör sin runda.
Leslie har fått busa med bäbis Dino, fast ingen bäbis längre dock :)
Ett kärt återseende..

Ikväll väntar lite hundträning sen hundmöte för HundArenan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0