Löslongering

Gjorde stallet imorse. Släppte ut hästarna,
sen fick hundarna en rastning i skogen..
Hem och sova, då natt sömnen aldrig riktigt visade sig.

Jag och Melinda åkte ikväll och pyssla med pållarna.
Vi tog en rid tur på 45min runt ängarna och plumsa
runt i djupsnö. Tog en härlig galopp det är så mysigt!
Efter ridpasset träna vi dom från marken.

Melinda longera DiDah lös för första gången i hagen.
Vilken häst. Visade Mellis först hur hon skulle göra,
fick hon ta över sen. Så otroligt lyhörd och mjuk.
Snygga stopp och byte av riktigt på volten med endast
små kroppsrörelser. Och man ser hur hon njuter av
att få bli tränade på det här sättet också.

Måste få det filmat nån gång får ni se =)

Jag med min bästa Bicza i sommarehagen.


Melinda & DiDah
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0