Nytt på hästfronten

Jösses vad kalla dgar vi har nu. Pendlar mellan -23 -35
Helt galet kallt! Ingen av hundarna vill gå ut. Eller ja dom vill
och blir jätte glad när kopplerna rasslar, men får köldkramp
så fort vi går ut. Stackarna..

Men sån tur vi har en innelokal vi kan träna :)
Agility träning mitt på dagen idag med Tyson & Leslie,
vi tog oss en promenad dit som tar ca 25-30min.
Var ju en aning oplogat då kommit massa snö inatt så
det gjorde det ju inte lättare för tassarna. Skönt nog hade vi
bara -23 då vi gick. Men det är ändå drygt 10grader varmare
och det kändes riktigt skönt ute!

Tyson tycker det är så roligt med agility. Idag träna vi lite blandat;
Säkra ingångar på slalomet bla. Han är så duktig! Eftersom vi tränat
så mycket lydnad är han så inkörd på min vänstra sida. Och i agility
ska man handla hunden från både vänster & höger på alla möjliga sätt.
Han är duktig på alla hinder från min V sida, men när det kommer till Höger
så blir det lite knas för han.. Men där har vi något att jobba på.

Leslie fick ju följa också och ta lite skutt. Hon är inkörd på några hinder sen
ett par år tillbaks då vi lattja på. Hon gillar att springa i tunnlarna,hoppa hinder,
däcket,slalomet. Så utan krav drilla jag henne lite där :)

Lite lydnads träning i mor&far garage en av dom kalla dagarna här.

Linförighet med Lovis. Mycket fin kontakt har hon, jag kan önska lite bättre position,
nästan så att hon trängar lite ibland.Dags att bli filmad så man får se själv med ögonen
från annat håll. Man ser ju inte så mycket med blicken framåt.
Man ser att vi går framåt på L roliga framben haha.


Platsliggning med Tyson & kompisen Nellie.



Lite nytt på hästfrontet också :)
Taormina har flyttat till oss i Lördags förmiddag.
Kommer från samma ställe som DiDah & Bicza. Jag red henne på den 3timmar
lång uteritten sommaren 2010. Jätte härligt halvblod. Arbetad och tränad på
samma vis som dom andra två. Mycket NH tänk i hantering och ridningen.
Vilket vi gillar och ser som ett underbart att leva sitt sätt med hästen.

En gammal bild på henne här


Igår tog vi oss en skritt runda med hästarna, kan tyckas dåraktigt
men med mycket lager kläder frysar man inte =)

Idag longera jag Bicza så hon fick bralla av sig lite. Mycket energi
då man inte kan arbeta dom så hårt i kylan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0