Galopp galopp..

Åkt buss med Leslie till stallet. Hon är så duktig :)

Jag och Nathalie mocka och fixa allt i stallet.
Tog in Bicza & Lexter och gjorde i ordning dom för
ridning. Nu förfryser man ju inte fringrar och fötter,
med alla kläder jag hade på mig svettades jag.
Det är ett riktigt motions pass att rida ska ni veta som
inte håller på med hästar. Det är jobbigt!

Från ridningen jag fått mina magmuskler ;)

Hursom, Vi tog ett bra galopp pass idag.
Arbeta lungt och fint efter raksträckan som vi har
upplogad efter hela ängen. Galopp upp, trav tillbaks
osv osv.. Snacka om lite mjöksyra i benen av att stå
i lättsits :P.. Fast egentligen är det mest fötterna och mina
knän som tar stryk av detta.

Men nöjd häst fick jag iallfall. Sen longera vi Taormina
i grimma en sväng. Oj så fin flicka! Hon är mycket marktränad
med NH tänk. Mycket mycket känslig för kroppspråket,
hur man rör sig, man ser på en gång på hästen om man själv
gör nå tokigt för då reagerar hon med att stanna, vända el
för att man visade den signalen fast man inte tänkte på det.
Vi kommer lära oss mycket av henne.

Jag & Taormina sommaren -10 efter ridturen




Jag & Mecken förra vinter. ( jag vet jag måste jobba på min blick UPP )




Jag och min bästa Bicza förra vinter


Jag & Bicza där framme på väg tillbaks från en härlig uteritt.
Bilden tagen av Lollo på DiDah, förra vintern.



Älskade Bicza


Lexter B.


DiDah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0