Lovis i sökskogen

Uppstigning tidigt och åkte till stallet med Isabelle,
och Leslie fick hänga med och skutta runt där.
Tog oss en go frukost i vårt mysiga fikarum/sadelkamare.
Släppte ut hästarna så mocka vi färdigt till alla 4.

Hem och vänta på klockan 1 timme så åkte jag och Lovis med
Jenna & Nellie till skogen för gruppträning.

Vi blev iallfall 4 stycken idag med jyckar. Elit försvarsmakt Schäfern,
Nellie,Lovis,Corgien Vattuskräcken och sen ett gäng trevliga huskisar med matte :)

Första personsöks träningen på riktigt med Lovis idag.
Jag står på en stig har 2 figgar på varsin sida om stigen
och vi står på en linje. Skickar ut Lovis till nr1 där hon får massor med godis.
Jag vänder mig om till figge nr2. Lovis tappa lite fokus och drog ett
kort rejs innan hon kom på att vi jobbade. Så ut till figge 2,
under tiden hon är vid figge 2 och får belöning rör sig nr1
några meter åt sidan och även jag för flyttar mig så jag står mitt
emot. Vi tränar så hon ska "flyga mellan" och passera mig.
Så duktig tjej! Hon kom på vad detta gick ut på.

I vanliga fall när vi är i skogen så är det bara spring och bus
och vara lös. Så lite svårt såklart när matte kräver att man ska jobba
i skogen också och inte bara köra fullt ös medvetslös :)

Sen fick Lovis busa lös med den super stiliga Corgien.
Kul men en ny kompis och bara det att få leka med en snäll och
ny jycke i skogen stärker hennes självständighet och självförtroende.

Sen blev det massa passivitets träningen mellan dom andra hundarna
körde söket och sen gick sina spår. Hade en jätte trött Sanktis
när vi kom hem. Jobbigt att använda huvet :)

Det togs en del bilder också, ska se om jag kan komma åt dom.
Så även Theres snygga bilder på tyson efterlyses ;))

Bäbis Lovan

Kommentarer
Postat av: Lill

Så roligt att läsa hur bra du jobbar med Lovan ,helt rätt! Få använda huvudet och stärka självförtroendet! Hoppas det håller hela vägen. Kram Lill

2011-11-28 @ 16:44:15
URL: http://www.123minsida.se/roadsend

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0