Träningspass 3

Hundträning igårkväll med Lovis.

Jag & Lovis gick till kvarnängen med Jenna & Nellie
för att möta upp resten av gänget. Hon är riktigt motiverad
att följa mig och avbryta när hon är på väg att stressa upp
sig själv och bli rädd.

Några av hundarna med ägare av nya ansikten för Lovis,
men det var inga problem denna gång.

Några av hundarna busa på i koppel och skällde och hade sig
och Lovis satt lungt och fint och blev inte nervös.
Dom busade några gånger under tiden, sista svängen kom det
lite skall, men då sa Lovis JAA jag vill också busa :)
Lovis är som så trygg i sällskap av dessa hundar.
Så hundarna i sig gör henne inte rädd.

Vi körde på lite linförighet och ingångar och hon hade full fokus.
Sedan lite passivitet der emellan. Några kastade apportbockar
och bollar här och var. Nyfiken Lovis men inte nervig fast hundar sprang
omkring runt henne.

All denna träning sker mitt på stan. En hel del folk rörde sig
runt omkring, några stanna till och titta när vi träna.
Men ingen reaktion från Lovis. Ett tillfälle blev Lovis nervig
och reste ragg med tillhörde morr. Två killar kom och gick mot oss
jag hann ta henne innan och busa upp henne och kampa med
leksaken. Perfekt!

Det känns bra. Bakslag kommer vi få ja. Men jag känner mig
själv trygg i denna gruppen med Lovis då alla hjälpsamma
och kommer med tips och är förstående.

Efter träningen gick jag & Jenna och släppte Lovis och Nellie
fick dom busa av sig. Lovis drog riktigt "bullefnatt" rejs.
Retar Nellie så hon jagar henne, tycker Lovan är skit kul :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0