Tisdag träning

Utmana mitt öde då jag inte kunde bestämma
vem som skulle få hänga med på träningen,
så det fick bli alla 3 =)

Fast ne, inte utmana jag ödet inte, lite överdrivet.
Med min förra trio som var med L,T och Freja
hade vi WP träning 3/veckan och som oftas följde alla med.
Det är som okomplicerat. Leslie & Tyson är där med vana
att turas om att sitta uppbunda medans jag träna med en.

Uppslutning nere på kvarnängen med några ekipage.
Sedan proma vi upp genom gågatan och till vårat lilla torg.
Resten av gänget kom dit dirket. Vi var ändå 10 tappra
som slöt upp i regnet. Jag var gode blöt om mina skor
då jag har hål i sulan på ena.

Knöt fast Leslie & Tyson och började med Lovis.
Hon har nu lärt känna alla som är med i gänget,
dock är Schäfern en aning läskig än. Hur som...

Vi träna på lite ingångar och några transporter rakt fram,
fin kontakt och humöret på topp. Lite halkigt på vissa ställen
så hon gled till vid halterna. Hon var kanon.

Byte till Tyson. Och Lovis som inte är van att vara uppbunden
satt tyst och fint breve Leslie. Tyson gillar inte regn,
han ser ut som att han sålt smöret och tappat pengarna.
MEN när vi kör på lydnaden har han full fokus och bryr sig.
Inga större konstigheter, han har fått en mycket bättre position
i linförigheten. Det beror nog på att jag ändra min hållning.

Bytte till Leslie. Tanten körde vi lite lalla bara, hon kan inte så mycket
och jag kräver inte heller att hon ska. Hon är min skogsmulle :)
Men hon sköter sig exemplariskt. Vi gick lite runt dom andra
och körde lite kontakt osv..

Kul att dom andra tyckte trion var så duktiga på att vara lugna
under tiden jag träna en och bytte.

Vi kämpade på 1 timme iallfall där ute innan vi börja gå hemåt igen.

Gammal bild. Min Freja längst fram i en platsliggning.
Saknar henne otroligt mycket när jag träna lydnad. Hon var min stjärna.
Hon klev aldrig upp, snyggt jobbat min ängel.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0