Tyson en klippa

Gjorde i ordning belönings godis och tog klickern
runt halsen & koppla Lovis & Tyson. Så mötte vi grannen
och Nellie och börja proma upp på stan för gruppträning.

Band fast Lovis först och körde Tyson. Sen byte till Lovis.
Hon var taggad och jätte duktig. Läggade under gång
och jag tycker hon är väldigt snabb för att var så stor.
Lärde ju henne detta då hon var 5månader och har inte
kört det sen dess.

Tänka sig damen kommer ihåg :) Börja först med att ha
henne framför mig och jag backar, gick bra. Sen från transport
framåt vid sidan. Utmärkt. Sen har vi bara kört linförigheten
i marsch fram. Inte kört några svängar då jag vill ha stabilitet
i konakten och positionen korrekt. Men lite bakdelskontroll
åt vänster på stället, hon börja röra rumpa fint in mot sidan
då jag svängde runt halva varav utan hjälp. Hon fick tänka själv.

Eftersom Lovis var så taggad ikväll och tyckte det var så kul,
blev hon en aning skällig och ville visa att glöm inte bort mig som
sitter här och väntar. Det under tiden jag körade Tyson andra gången.
Men ser det ändå inte som något större negatvit. Lovis har fått en
posetiv förväntan bland mycket folk med sina hundar och det känns bra.

Tyson fick agera hjälpreda till en söt Dvärgpinscher tik som är lite
nervig mot nya hundar. Tyson låg ner fast bunden och lilla Siri
fick vara precis breve och nosa och känna sig trygg utan att
han visa intresse för henne. Tyson är bra på det sättet då andra hundar
gör utfall eller är lite obalanserade ignorerar han dom.
Så det kändes skönt i matte hjärtat att han är så snäll med dom små :)

Även Lovis fick vara lite hjälpreda till lillen, nosa på henne osv..
Och Lovis bjöd upp till lek fast lillen gjorde ett fräs tillbaks..


På förmidagen tog jag en långpromenad med trion.
Fick ett bakslag med Lovs. Går efter en lång gångbana
och bakom oss kommer en kvinna med barnvagn.
I detta skede står jag still och alla hundarna sitter ner.
Lovis gör inget utfall, men blir livrädd jag börjar då gå framåt
för att få henne i promenad tempo och tänka framåt.
Lovis går alltid på min högra sida,Leslie på vänster och Tyson baki.
Lovis kastar framför mig och över till Leslies sida med svansen mellan
benen och vill bara fly. HÄR ser jag det posetiva, Detta är vad jag vill
att hon ska göra istället för att gå framåt mot det hon är rädd och göra utfall.
Hon valde denna gång att fly undan och kontrollera vad det var.
Men rädslan som dök upp där var inte liten.. Efter detta var hon
en aning nervig resten av prommen hem..

Men vi kämpa på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0