Natural Horsemanship

Vid lunch tiden tog jag leslie & Tyson och
promenerade till stallet. En liten bit att gå
tar 45min. Och satan vad det blåste till och från
vilkte gjorde det ännu jobbigare. Hundarna var
en aning trött när vi kom efter ett par timmar borta.

Mockade och fixa klart inne i stallet till min häst.
Plocka fram longerlinan och repgrimman och gick
till hagen. Ställde mig vid öppningen och bjöd in
henne att komma till mig. Hon blev nyfiken och
börja röra sig mot mig sakta. Och gjorde det i två
omgångar och stanna. Hela vägen kom hon inte..

Tog på henne repgrimman och linan så gick vi utanför
hagen på ängen och tränade. Det är nog inte så många
hästkunniga/intresserade här så orkar inte gå in på
att förklara nå komplicerade saker jag gjorde.
Menar att det det finns en hel uppsjö av olika
uppfattningar kring NH träning. Men ska lägga till
lite länkar här med filmer på sättet vi tränar med våra.

Sen har den otroliga turen att min syster Louise sitter på
tåget hem från just detta stället och kille som i filmerna.
Hon har varit på praktik där i 2veckor. Och gissa om jag
ska pumpa henne på ny kunskap nu, ska bli super kul.

http://www.youtube.com/watch?v=2wT2gV4I_yE&feature=relmfu

http://www.youtube.com/watch?v=lWdzIa558rs&feature=channel_video_title

http://www.youtube.com/watch?v=UnjIF9WeSHc&feature=relmfu

Mycket intressant att titta på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0