4timmar i skogen

Puh blev helt slut efter skogsträning idag..

Martin körde ut mig och Jenna med min trio och hennes
Nellie till vanliga tränings stället. Där vi mötte ihop och blev
15stycken mattar & hussar med en eller flera jyckar :)

Tycker det är riktigt kul när det kommer så många,
så man får träna med alla på samma gång..

Tänkte nu blir det lite trassligt med 3 hundar själv.
Men det gick bra. Låna lite dragkorkar på bilar dom fick sitta fast vid,
nån hund i bil. Och glömde nästan bort vart jag hade alla..haha

Sök med Tyson blev det. Lite ofokus men underlaget är inte till
hans fördel. Lite skare som gör att han egnetligen inte vill,
men han skutta ut bra ändå. Och så hade vi med oss en ny
som gick breve mig och ville titta hur det gick det..

Med Lovis körde vi ringen. Och snacka om en hund som verkligen
inte är den samma från första gången gänget träffa henne.
Hon rejsa runt fört några varav innan hon kom på att AHA vi jobbade.

Vid bilen där Lovis satt i dragkroken gjorde hon businviter till alla
människor och hundar. Den nya karln med jakt Settern,
han gick dirket fram till Lovis och börja pyssla med henne och var lite mer så där
som "gubbar" är, lite tjo ja hej på dig och ruska om lösskinnet under hakan.
Men Lovan var SÅÅÅÅ glad i han.

Körde lite lydnad med henne också medans dom andra körde.
Hon växer varje dag i mina ögon både i lydnaden och kring att jag kan
avbryta ett pågående ev utfall, eller en liten vink på att hon tänker.

Leslie hon lattja runt lite, gick säppte lös henne en bit bort.
Rulla sig och myste i snön. Hon njuter av livet helt enkelt :)

Testa även på att dra med Tyson en riktigt hundspanns släde.
Var ju inga problem, men en aning tyngre än våran lilla spark..

När seriös träning var över och dom flesta börja åka hem
släppte vi lös Leslie,Lovis,Tyson,Nellie. Dom rejsa runt i snön
och härjja på med varann. Lovis har funnit sin JAGA MIG kompis :)
Nellan ställde snällt upp och jaga runt Lovis och fintade lite halv snyggt
mellan träden där..haha

Så efter 4timmar var vi hemma. Och jag var super trött i både huvud & kropp
så vad lär inte hundarna vara då ? =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0