Häst & Hund

Jag som brukar skriva varje dag har blivit dålig på det.
Men det blir som inte så stor variation i det jag skriver,
hundträning & hästarna =)

Well,

Lovis har blivit 12 veckor i Tisdags. Gick bra hos vetrinären,
lika poppis varje gång. Nathalie följde med Eddie också
för att väga och bara träna på att det är skojj hos vet =)
Valpisarna får massa pussar o kel + godis av dom där.
Lovis skadade tå är det ingen fara med, hon ska bara vila
sig frisk och ta det ganska lungt. Hon är inte halt längre
utan markerar ytterst lite nu bara.

Hon vägde nu 15.5 kg, gått upp 4kg på 3veckor så helt normalt.
Lilla Eddie har gått upp 200g på 3v och väger nu 1.4kg =)

Jag fick i hemläxa förra gången på våra kurs med Leslie att träna på
olika belöningar,kontakt och följsamhets övningar.
Vi tränar lite varje dag och det funkar kanon. Fått i system
och börjar ordna upp hur jag tillsammans med henne ska belöna
rätt beteende. Känns riktigt kul. Ska bli spännade nästa tillfälle
om ca 2veckor när vi ska träna alla med hund =)

Lilla Tyson gossen han tränas på i vanliga takter. Kommit igång
med wp träningen. Han har blivit lugnar efter all lydnads träning.
Han är mer lyhörd i drag momentet och stressar inte på samma sätt.
Dock är han inget tävlings ämnen. Så jag kommer att tävla Troja
nästa år här uppe grann gruppen =) Ska bli skit skojj!
Jag & Troja är ett bra team, då vi gått kurs tillsammans o så
kommer vi nog bli sammansvetsade. Natta vill inte tävla så jag tar
över den biten så inte vårt gulkorn går till spillo =)



Över till hästarna =)

Igår red vi ut och jag på Mecken. Så härligt att rida ut.
Känslan är obeskrivlig. Särskilt i det fina höstvädret.
När det blev dags för galopp, gav skänkeln för det och Mecken
tycket det var roligare att bocka & slå bakut, så han skallade mig typ.
Tempot efter det blev trav :P Han är lite speciell, ingen nybörjar häst.
Dock undebart snäll när små ungarna sitter på och lullar runt i paddocken.

Lexter växer fram och visar sig verkligen fin!
Ikväll longerade jag när Natta satt på. Gick kanon bra. Lyssnar på rösten.
En kanon kille! Mamma träna lite Western med han för någon dag sen,
och det tar sig =)

Det är så mysigt att vara i stallet och pyssla. Snart bor vi närmare
och kommer ha ca 25min nånting gång avstånd dit.
Och hundarna älskar att vara där. Strosa runt och käka hästskit,
det är livet ;D

Min trio & Nattas duo har det myyysigt =)


Kommentarer
Postat av: Lill

Helt underbar bild :-)))

2010-10-20 @ 22:06:55
URL: http://www.roadsend.se
Postat av: Angelica

Haha älskar bilden. Ena valpen ligger på rygg och den andra på rottisen. ;P



2010-10-21 @ 12:51:47
URL: http://linneaangelica.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag tänkte du som säkert vet - Vad är skillnaden på loksele och segebaden sele? =P



Kram

2010-10-21 @ 20:02:19
URL: http://linneaangelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0