Måndag Den 8 November

Har som tappat lusten att skriva här.
Men lite uppdatering ska väl kunna skrivas =)

Kursen med Leslie för Åke Naalisvaara är så
givande och han är grymt duktig! Vi lär oss
enormt mycket tillsammans och jag förstår mig
på Leslie och hennes rädsla & osäkerhet på ett
annat sätt. Och som Åke om Leslie hon är av naturen
neutral och vill vara social med andra hundar.
Nu ska vi bara jobba med att det är samma samma
oavsett om det är en hund hon känner eller inte.

Hundarna trivs som fisken i vatten här i nya lägenheten,
och även jag & Martin. Det är så fint och mysigt.
Saknar nu en soffan till hundrummet.

Lovis vägde förra veckan 18.8kg. Hon verkar hålla en bra
vikt uppgång iallafall. Och vacker som få =))
Vi var och hälsade på hos kennel Magic Bravehearts
i helgen, givetvis Sankt Bernhard. Där bland bor
Lovis mor Twaila som jag gillar starkt. Hon är så fin
och mysig vovve. + 4 till, hela högen är fiiiina,
lilla Challe föll mig riktigt i smaken också =)
Lovis tyckte först det var lite läskigt med alla stora vovvarna
men sen blev det full rulle i huset. Sprang runt runt
och skällde på sin mor & moster..

Fick med mig hem en skakel till min stora pulka,
så nu jäklar ska den test köras så fort det blir lite mera snö.

Ska även börja ge Leslie & Tyson Fodax färskfoder.
Ty ha redan fått börja känna vid sitt och ska se hur
det känns att funka. Så det blir kanon. Han älskar det iallafall =)
Har ju alltid velat ge färskfoder då det är så mycket bättre alla gånger
än torrfoder, man slipper så mycket onödiga ingredienser och skit!
Så nu har vi löst att kunna köpa det. Har även fått en frys av mor.
Lilleplutt får inte äta det nu utan får vänta tills hon blir större.

Blev som lite vila i fysaktiviteter nu under 2veckor. Men nu är tiden
tillbaks och Tyson är igång på drag träningen. Nu ska han tränas
upp inför vinter aktiviteterna, långdistans med drag av spark
som jag längar till såå =) Det gör nog även Tyson han älskar det.
Och åka i militärpulkan ska bli spännande. Funderar att åka skidor
baki han också, mamma har ju ett par stycken. Han är ändå
blivit lite mognare nu och kan hålla hyffsad koll på att vara lyhörd
i högre farter. Det ska testa iallafall så ser vi om det funkar =)
Jag är posetiv!

Jag och Mecken idag,







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0